Friday, October 21, 2011

Sabar itu besar hikmahnya.

Assalamuallaikum...!

"I don't pray for God to take my problems away, I pray only for God to give me the strength to go through them"

Ya Allah, Ya Tuhan ku, Berikanlah kekuatan untukku agar aku mampu meneruskan hari esok. Berikanlah kesabaran dan ketabahan kepadaku agar aku mampu bersabar selagimana aku perlu untuk bertahan dan berikanlah aku sejuta kebaikan sekiranya kesabaran ku ini adalah sesuatu yang membuatkan orang lain akan merasa bahagia dan berikanlah ruang yang luas kepadaku untuk merasa bersyukur atas kurniaan kesabaran dan ketabahan selama mana aku menempuhi kehidupanku.


Firman Allah s.w.t. bermaksud:
“Tetapi orang-orang yang sabar dan memaafkan, sesungguhnya perbuatan yang demikian itu adalah termasuk urusan yang diutamakan.”
(Asy-Syura: 43)

P/S: Semoga kesabaran sentiasa ada dalam hatiku untuk terus bersabar dan bertahan selama mana aku perlu menempuhi hidup ini. :)

LOVE,
Suhana Dullah.

0 comments:

Post a Comment

 

Aku? Su3-In4. © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner