Monday, October 03, 2011

Pelajar -Belajar atau diajar-

Assallamualaikum! Hehe :) Saya baik-baik sahaja. hahaha :D (macam ade je org yang tanye~) haha :P

Alkisahnya...tadi aku dalam class, then tetiba pulak sir tuh suruh kami buat group dan selepas itu bentangkan apa yang kami bincangkan. Selalunya aku orang yang focus dan diam sahaja kalau dalam kelas. haha :D (maklumlah budak 4flet kan..) :P -dari belakang lah- wahahahaha :D

So, tadi ari pertama aku masuk class daripada dua kelas yang sudah diadakan sebelum ni. Dan secara tidak sengaja hormon hyperactive menjangkiti aku dengan tidak sengaja, dan mula lah aku jadik something tadi. Bila sir tuh suh jak cari kumpulan by 4 or 5 person..truz aku pegi panggil satu budak cantik yang agak pendiam..then aku cakap lah.. "kita kayh!" haha :D

Dia pun dengan akurnya ikut jak aku punya cadangan. hihi :) then, bila waktu pembentangan..hahahaha :D Dem! aku sangat menyesal memilih budak kiut yang pendiam dan nampak baik itu..sebab dia tolak aku~ dia suh aku yang keluar ke depan untuk membentang kerja kami.

haha :D dahlah aku pun rasa lutut aku gegar2 dengan tidak semena-mena nya. huh~ Dan aku sangat lucky lah sebab kawan aku yang sorang lagi..dia agak berani dan sanggup bercakap di depan. hihi :)

Sungguh memalukan bila aku pun dah mula takut2 bercakap di depan. aku bukannya takut sangat..tapi malu kowt..dahlah xattend class 2 hari....hahaha :D sir tuh pun dah mula mark muka aku yang malas ni.

But, so far so good la..sebab there's a lot yang boleh bercakap di hadapan khalayak dengan yakin dan beraninya. thats very good! cuma aku yang perlu improve ketakutan yang wujud dalam diri ku. hehe :)

Tapi, untuk hari ini, tahniah untuk kumpulan aku..sebab mewujudkan idea yang bernas dan kukuh. tahniah guys! u all memang hebat. Lain kali aku pulak yang keluar ke depan kayh! :P

P/s : Kalau aku jadik lect atau cikgu lagi dalam masa 5 tahun akan datang...setiap kali aku masuk kelas, aku akan suh budak2 aku bercakap di hadapan supaya bila masuk universiti nanti, ketakutan berada di hadapan khalayak akan menjadi kurang! BTW, aku xla salahkan cikgu aku atas apa yang berlaku dengan diri aku hari ini. Ini memang kelemahan aku! ;P

LOVE,
Suhana Dullah.

0 comments:

Post a Comment

 

Aku? Su3-In4. © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner