Thursday, October 06, 2011

Master, lecturer, KPLI dan PHD?? huh~

Assalamuallaikum.. hi kawan2 semua. hihi :) how are you doing? is everything ok? I hope u guys will be doing okay ya? Same goes to me..Alhamdulillah :)

Tadi kelas pack gila..kul 8-10 (tapi aku escape) haha ~ then, kul 10.15-12.15 (PHPE), then 12.30-2.30 (MLE), selepas itu class yang aku paling malas mau pegi..tapi satu subject ni cukup untuk menentukan kau grade atau tidak..so, aku kena gak pegi lah..walaupun aku M.A.L.A.S mau pegi. haha :D Subject community service kul 5-7. huh~ begitulah setiap minggu pada hari rabu kelas aku. Pack gila. mau makan pun lepas pukul dua baru boleh jumpa stall, restoran atau yang sama waktu dengannya.

Alkisahnya, kelas aku kul 10.15-12.15 tuh lect dia okay ah..dia flexible..dia rajin dan sempoi la..tapi dalam kelas memanjang dia bercerita jak..ahaha :D sepanjang dia bercerita tuh..ada lah dia cakap paasal further study. Huh~

Terus aku berfikir tentang lambakan graduate university dan kemana aku harus pergi lepas ni. Aku dulu angan2 mau jadik cikgu..tapi bila dah amik course cikgu-cikgi ni..aku terfikir macam maw ubah fikiraan. :'( tapi cikgu aku masa form six dulu cakap time aku cakap aku macam xmau jadik cikgu tuh cakap lebih kurang begini "kau jangan begayak sana xmau jadik cikgu!" fuh~

Huh~ bila aku kira2 masa aku study skg ni, 3years and half. Then, aku akan habis pada 2013. Pada 2013, umur aku dah 23 tahun. hehe :) itupun klu semua subject lepaslah... sebab subject aku pun agak tough. huh~ sem ni pun dah macam xboleh angkat! menyesal amik 6 subject, tapi klu di pk semula...klu aku xamik 6 subject..alamatnya berkurun lagi lah aku di sini ni. haha :D

Tapi bila aku pk2 semula kan..aku macam mau sambung master jak..ahakz! Aku rasa macam dah jauh sgt aku pk kan..actually bila aku cakap aku xmau jadik cikgu, then aku pk apa yang paling baik bila xjadik cikgu? hmm..terfikir pulak pasal lect..aku mmg sgt mau jdk lect ni..cuma bila aku baca pasal lect di IPTA ni..huh~ kena ada PHD baru boleh jadik lect.

then, klu mau jadik lect yang hanya mempunyai master jak, time degree tuh kena perah otak gila2 la sebab the minimum requirement is u must have degree with 3.0 above. dan klu mau sambung PHD tuh pulak..u must enrolled ur master with 3.70 above. fuh~ mmg meletup lah otak aku!

At last but not least, aku pk lepas habis degree ni...aku mohon KPLI dulu lah..then, bila xdapat (InsyaAllah dapat lah), baru aku g amik master. Maybe, that is the last choice la.

Huh~ aku pun dah binggung apa yang aku mahu jadik di masa hadapan. I tot it will be easier if I'm continuing my guidance and counseling course di master nt. Tapi apa pun, kena MASTER on degree dulu lah. kena make sure yang pointer aku dalam 3.0 above at the end of my semester later. Skg pun dalam 3.5++, tuh pun belum fix lagi..aku ada banyak sem lagik untuk di habiskan! huh~

Yang penting aku dah tahu apa yang aku mahukan nanti. Itu lebih baik daripada yang tidak tahu apa2 yang dia ingin lakukan! BTW, research makes my confidence level higher! Thanx.


Bakal2 lect kah ni? hehe :) (Moga2)

Ataupun bakal enrolled Master n PHD? who knows? :p

Semoga kejayaan sentiasa mengiringi aku~ Amin! :)


P/S : Walauapapun kamu, siapa pun kamu, dimana pun kamu, satukan tekad untuk kejayaan yang hanya kamu boleh menjayakannya. :)

LOVE,
Suhana Dullah.

0 comments:

Post a Comment

 

Aku? Su3-In4. © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner