Tuesday, January 18, 2011

Persahabatan kita tetap selamanya :)

-Dia ni kawan aku yang baik, aku suka dia, dia rajin berusaha walaupun dia xberapa baik dalam soal akademik tapi aku suka usahanya yang membuatkan dia nampak lagi baik dan menonjol dari orang lain. Aku tetap anggap dia CEMERLANG walaupun dia tidak berada dikategori itu. Jangan pandang rendah padanya ;)

25/12 [RUB]

RUB,
Aku rasa ini perkenalan pertama antara kita walaupun kita sudah lama kenal agaknya [ye ke?:))]. Perkenalan pertama ni membuatkan aku lebih menghargai persahabatan yang wujud antara kita. Aku tahu kau baik hati, sikap keanak-anakan kau membuatkan semua orang senang. Kau lucu, manis, banyak cakap dan lurus! Tika semua orang mengambil kesempatan pada aku, kaulah orang yang memulihkan semangatku. TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK!

Kau kawan yang baik pada pandangan ku, bahkan terlalu baik. Aku tidak segan untuk berkongsi dan bercerita apa-apa denganmu sebab aku tahu walau apa yang berlaku, kau tetap ada solution yang baik dan positif untuk sesuatu itu. Oleh itu, aku berasa selamat untuk bercakap pasal apa pun dengan kau. ;)

Kau juga tidak lupa kawan, dalam kesibukan semua orang untuk pergi dari kampung halaman, kau pun turut pergi juga untuk menggarap faedah untuk diri kau sendiri. Begitu juga aku, aku pun pergi tapi sebanyak-banyak yang pergi kaulah orang yang tidak lupakan aku. Tapi mungkin sebab aku pun tidak pernah melupakan kau. heeeeee~! ;)

Banyak kesedihan dan kepedihan yang kita lalui bersama. Kau tahu dimana semua punca itu berlaku, dan kau pernah nyatakan kepadaku "Lupakan semua itu, berdepan dengan masalah dan selesaikannya". Aku jadi takut, bukan takut untuk menyelesaikan masalah tapi takut untuk menghadapi masalah itu. Kau pun turut mengalaminya, tapi dengan senang kau boleh menepis semua perasaan kau dan menghadapi semuanya dengan baik. ITU YANG TERBAIK PASAL KAU.

Semenjak dari situ, aku belajar sesuatu yang sukar. Sesuatu yang bukan sikapku dan bukan yang terbaik bagiku tapi memang sesuatu yang positif untuk menghadapi hidup yang panjang ini. "MEMAAFKAN" Itu adalah sesuatu yang paling sukar untuk aku lakukan, tapi kau telah meniup sikap itu dalam hatiku sejak pertama kau mengenali aku.

Lucu bila aku ingatkan saat itu, aku pun xtahu bagaimana dengan mudah aku boleh menerima kau dalam hatiku dengan senang sedangkan aku bukan seorang manusia yang mempunyai sikap seperti itu. Aku sukar untuk menerima sesiapa sahaja dalam waktu yang singkat. Tapi kau?? Mudah untuk aku terima, hanya dalam beberapa saat, kau duduk dihadapanku dan memulakan ceritamu dan dengan serta merta itu jugalah aku rasa hatiku terpaut padamu.

Sejak itulah kau menjadi sahabat terbaikku. Sampai hari ini, kau masih lagi yang terbaik padaku. Thanx a lot ;)

0 comments:

Post a Comment

 

Aku? Su3-In4. © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner