Tuesday, January 18, 2011

Biarlah kau menjadi milikku ;)

-Dia ni, orangnya baik cuma agak perlu diberitahu setiap masa. Dia okay sebenarnya, bijak, tidak suka ambil kesempatan dan agak nakal. Dia seangkatan dengan aku dan aku harap dia dapat kekal naik kapal yang sama dengan aku untuk terus berjalan ke kehidupan yang satu lagi. Apa pun yang berlaku kelak, sama-sama kita tempuhi. Cheers~!

19/06 [DMH]

DMH,
Aku tahu terpancar seribu keresahan dan kegelisahan pada sinar matamu kerana risaukan aku yang agak tahu menjaga diri. Banyak yang ingin aku katakan, tapi bila aku menulis tentang dirimu, banyak yang hilang. Semuanya berlumba-lumba untuk pergi. Aku pun xtahu kenapa tapi itulah lumrah, bila kita ingin memiliki sesuatu, sukarlah sangat sesuatu itu untuk dimiliki. Betul?? ya!! sungguh aku tahu kau akan mengiyakan apa yang aku katakan sebentar tadi. Aku tahu, semua yang aku  katakan akan kau iyakan walaupun sungguh aku salah. KAULAH YANG TERBAIK YANG PERNAH AKU MILIKI!!

Ada sesuatu pada dirimu yang membuatkan aku bebas menjadi sesiapa yang aku mahu. Aku senang berada dalam keadaan itu. Cuma kadang aku hilang tumpuan dek kerana terlalu selesa, tapi itu bukan sesuatu yang sepatutnya membimbangkan dirimu kerana aku sentiasa berada dalam landasan yang sama dengan landasan yang ingin kau tuju. Aku ingin kau tahu, walau apa pun yang berlaku, aku tetap milikmu. Aku masih aku yang dulu walaupun kau merasa ada sesuatu perubahan yang besar berlaku dalam diriku. YA!! aku mengaku, perubahan berlaku. Tapi perasaan itu tidak pernah berubah. Hanya itu yang patut kau simpan kemas dalam lipatan hatimu.

4tahun. Aku tahu kau risaukan angka itu. kerisauan itu jelas terpancar pada setiap tingkah lakumu. Kau risau wujudnya satu kebosanan pada angka dan masa yang agak panjang itu. Sungguh, aku ingin kau tahu bahawa itu hanyalah satu angka yang tidak akan memberi impak apa-apa pada diriku mahupun dirimu. Secara jelas, sampai saat ini, aku tetap berpihak padamu dalam apa jua keadaan. Apa yang aku mahu, cuma kau perlu konsisten dalam setiap sesuatu yang kau lakukan dalam hubungan ini. Tapi setakat ini, tahniah!! anda telah berjaya melayakkan diri anda ke peringkat seterusnya.

Kau perlu tahu, KAU YANG TERBAIK PERNAH AKU MILIKI. Percayalah, semua ini akan berterusan. Apa yang penting sekarang, kau jaga diri kau baik-baik. :) Dan kita sama-sama akan cuba perbaiki setiap keretakan dan lubang-lubang kecil yang wujud dalam setiap apa yang terjadi sepanjang kita menempuhi landasan yang agak bergelora ini. Cuma kita perlu tabah, percaya, sabar dan saling menyokong antara satu sama lain. Kita juga harus saling mengurangkan tekanan yang agak besar yang sedang berlaku dalam setiap langkah kita menuju ke tempat yang lebih selesa itu. Aku tahu kau sungguh memahami ku dan sanggup berubah untuk menyelesakan ku. TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA UNTUKMU.

Aku mohon satu perkara darimu, jangan korbankan kepentingan dirimu untuk kepentingan ku sebab aku mahu kau ajar aku sesuatu -BERDIRI DIATAS KAKI SENDIRI- Kau tidak pernah membiarkan aku berdiri sendiri. Kenapa kau harus berbuat seperti itu dan membebankan dirimu sendiri??! sedangkan aku tahu cara untuk berdiri dengan betul!!  Kau selalu menyatakan kau kasihankan aku, kau kasihkan aku dan kau sayangkan aku. Aku bukannya tidak mahu untuk dikasihankan, untuk dikasihi atau untuk disayangi, cuma aku mahukan sesuatu yang fair. Sesuatu yang aku boleh buat tapi sesuatu itu jugaklah yang tidak kau berikan padaku. HUH~! sungguh aku mengeluh kalau kau tidak memberinya padaku. Tapi sekurang-kurangnya, thanx sebab telah memberiku peluang untuk naik bas sendiri. ;)

Satu lagi sebelum aku kehabisan idea, aku sayangkan kau xkira apa jua yang berlaku. Kita harus bersama. Semoga tuhan memberikan kita ruang dan peluang untuk menghadapi hidup ini bersama. Mari kita sama-sama berdoa."YA ALLAH, YA TUHANKU, JIKA DIA BAIK UNTUKKU DEMI DUNIAKU DAN AKHIRATKU, MAKA MUDAHKANLAH JODOH KAMI. AMIN~!" Hatiku hanya satu, dan satu itu untuk mu. Janganlah curiga lagi. "AKU TETAP MILIKMU"

LOVE,
SUHANA DULLAH  ;)

0 comments:

Post a Comment

 

Aku? Su3-In4. © 2008. Thanks to Blogger Templates | Template Design By: SkinCorner